W celu zapewniania dostępności dla osób z niepełnosprawnościami Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie przygotował ułatwienie dla osób niesłyszących – usługę WIDEOTŁUMACZA. Wprowadzone rozwiązanie to bardzo ważny krok w dążeniu do poprawy jakości życia i korzystania z usług publicznych, ale też budowanie struktury otwartej i dostępnej dla osób z różnego typu ograniczeniami.
Klienci Ośrodka z ww. niepełnosprawnością załatwiając w nim sprawy mogą wnioskować o tłumaczenie z języka migowego na język polski i z języka polskiego na język migowy poprzez połączenie się z certyfikowanym tłumaczem, którego nie ma fizycznie w urzędzie, ale jest po drugiej stronie monitora tabletu PC zapewnionego przez Ośrodek. Daje to możliwość swobodnej i bezpośredniej obsługi osób niesłyszących osobiście, bez udziału pełnomocnika.
Osoba chcąca skorzystać z tej możliwości musi udać się do pokoju 32 (Sekretariat) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie przy ul. Warszawskie Przedmieście 10A (I piętro) i poinformować o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu, na przykład można mieć przy sobie kartkę „chciałbym skorzystać z wideotłumacza”. Pracownik Sekretariatu uruchomi dedykowaną aplikację. Tłumaczenie odbywa się na zasadzie wideorozmowy. Usługa jest bezpłatna, dostępna w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:30 i nie wymaga wcześniejszego umawiania.
Film w języku migowym informujący o możliwości skorzystania z usługi Wideotłumacza mieści się pod piktogramem na stronie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie: