Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie

Informacje o wypłatach

W dniu 15 lipca 2025 r. zrealizowane zostały wypłaty na konta bankowe świadczeń rodzinnych od O do Ż.

W dniu 4 lipca 2025 r. zrealizowane zostały wypłaty na konta bankowe świadczeń rodzinnych od A do N.

W dniu 16 czerwca 2025 r. zrealizowane zostały wypłaty na konta bankowe świadczeń rodzinnych od R do Ż.

Bank żywności

Logo Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową, flaga Polski i Unii Europejskiej

Osobami upoważnionymi do odbioru produktów żywnościowych są osoby zapisane na Podprogram 2024.

Informacja dla rodzin z Miasta Kutno

Stowarzyszenie Bank Żywności Kutno informuje, że w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 Podprogram 2024 będą wydawane paczki żywnościowe w siedzibie stowarzyszenia (ul. Bema 3) wg poniższego harmonogramu:

  • dnia 14.07.2025: od numeru 001 do numeru 130;
  • dnia 15.07.2025: od numeru 131 do numeru 260;
  • dnia 16.07.2025: od numeru 261 do pozostałych numerów.

Paczki będą wydawane w godzinach 9:00-14:00.

Wielkość paczki na jedną osobę w rodzinie około 9,84 kg.

BEZWZGLĘDNIE PRZESTRZEGAMY USTALONYCH TERMINÓW ODBIORU PACZEK!

Stowarzyszenie Bank Żywności Kutno informuje, że pozyskał produkty żywnościowe (jogurty), które będą wydawane od 2 lipca 2025 r. do wyczerpania zapasów.

Aktualności

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie informuje, że wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres 2025/2026 można składać:

  • Od 1 lipca 2025 r. drogą elektroniczną za pomocą:
    • Portalu informacyjno-usługowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – Emp@tia (empatia.mrpips.gov.pl);
    • Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej — ePUAP (epuap.gov.pl);
    • bankowości elektronicznej.
  • Od 1 sierpnia 2025 r. w formie tradycyjnej (papierowej) w siedzibie Ośrodka, Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych lub za pośrednictwem poczty.

W przypadku złożenia wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Wnioski przesłane e-mail nie będą rozpatrywane.

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 24 2534446, 2534309 wew. 116, 142, 136, 131 lub 780 285 623.

Wnioski można pobrać:

  • w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie pok. 37;
  • ze strony internetowej www.mops.kutno.pl;
  • ze strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej www.mpips.gov.pl/bip.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej:

  • Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie www.mops.kutno.pl,
  • Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej www.mpips.gov.pl.

Godziny przyjęć interesantów:

  • poniedziałek – wtorek: 10:00 – 14:00
  • czwartek – piątek: 10:00 – 14:00
  • środa dniem bez interesantów

Kutno, dnia 26.06.2025 r.

27 czerwca

W celu zapewniania dostępności dla osób z niepełnosprawnościami Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie przygotował ułatwienie dla osób niesłyszących – usługę WIDEOTŁUMACZA. Wprowadzone rozwiązanie to bardzo ważny krok w dążeniu do poprawy jakości życia i korzystania z usług publicznych, ale też budowanie struktury otwartej i dostępnej dla osób z różnego typu ograniczeniami.

Klienci Ośrodka z ww. niepełnosprawnością załatwiając w nim sprawy mogą wnioskować o tłumaczenie z języka migowego na język polski i z języka polskiego na język migowy poprzez połączenie się z certyfikowanym tłumaczem, którego nie ma fizycznie w urzędzie, ale jest po drugiej stronie monitora tabletu PC zapewnionego przez Ośrodek. Daje to możliwość swobodnej i bezpośredniej obsługi osób niesłyszących osobiście, bez udziału pełnomocnika.

Osoba chcąca skorzystać z tej możliwości musi udać się do pokoju 32 (Sekretariat) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie przy ul. Warszawskie Przedmieście 10A (I piętro) i poinformować o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu, na przykład można mieć przy sobie kartkę „chciałbym skorzystać z wideotłumacza”. Pracownik Sekretariatu uruchomi dedykowaną aplikację. Tłumaczenie odbywa się na zasadzie wideorozmowy. Usługa jest bezpłatna, dostępna w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:30 i nie wymaga wcześniejszego umawiania.

Film w języku migowym informujący o możliwości skorzystania z usługi Wideotłumacza mieści się pod piktogramem na stronie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie:

12 maja