Od 19.10.2020 roku następuje zmiana sposobu obsługi interesantów.
Sprawy można załatwiać poprzez: – korespondencję elektroniczną na adres email: sekretariat@mops.kutno.pl, e-puap; – kontakt telefoniczny pod nr: 24/2537847, 24/2534446, 24/2534309, 24/2549568; – za pośrednictwem poczty polskiej; lub złożenie dokumentów do skrzynek znajdujących się przy wejściu do: 1. Działu Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych 2. Działu Dodatków Mieszkaniowych 3. Działu Pomocy Środowiskowej (wejście główne)
Korespondencja składana do skrzynek powinna być: - spięta i umieszczona w kopercie, - dokumenty powinny zawierać: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu do kontaktu, numer konta bankowego, adres e-mail, - faktury VAT lub rachunki do rozliczenia stypendium szkolnego należy złożyć do skrzynki oznaczonej ,,korespondencja do pracowników socjalnych”
W razie potrzeby pracownik Ośrodka skontaktuje się z Państwem telefonicznie. W czasie wizyt Państwa w Ośrodku prosimy o zasłanianie ust i nosa oraz dezynfekowanie dłoni.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie informuje, że wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i świadczenia dobry start na nowy okres można będzie składać: – Od 01 lipca 2020 r drogą elektroniczną za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS oraz bankowości elektronicznej; – Od 01 sierpnia 2020 r. w formie tradycyjnej (papierowej) w siedzibie Ośrodka Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych lub za pośrednictwem poczty.
Więcej informacji tutaj
Osoby, które złożyły wniosek o świadczenie wychowawcze 500+ po dniu 30 czerwca 2019 r. nie muszą składać kolejnego. Świadczenie wychowawcze zostało przyznane na okres do 31 maja 2021 r.
Kolejny okres świadczeniowy rozpocznie się 1 czerwca 2021 r. a zakończy 31 maja 2022 r.
Wnioski będzie można składać: – drogą elektroniczną za pomocą portalu empatia, mrpips.gov.pl, PUE ZUS oraz bankowości elektronicznej od 1 lutego 2021 r., – drogą tradycyjną w formie papierowej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych lub za pośrednictwem poczty od 1 kwietnia 2021 r.
Od 07.10.2014 r. ruszyła IV edycja Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. Zajęcia prowadzone
są w Kompleksie Terapeutyczno –Integracyjnym „Wspólny Dom” przez psychologa i pedagoga. Zajęcia warsztatowe potrwają do grudnia 2014r. Już dziś zapraszamy do zapisów na V edycję warsztatów, która rozpocznie się w połowie stycznia 2015r.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu
na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi, niezależnie od tego, czy dziecko ma 2 lata czy 18 - nigdy nie jest za wcześnie, ani nigdy nie jest za późno, aby móc coś zmienić.
Głównym celem tego programu jest wspieranie rodziców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji,
dającej zadowolenie i poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i tworzenie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Program oferuje wiele konkretnych wskazówek i sposobów porozumiewania się z dziećmi,
ale jego istotą nie są metody, lecz autentyczne wsłuchiwanie się w dziecko (jego uczucia i potrzeby) i w siebie (swoje uczucia i potrzeby). Dzięki temu może pojawić się zaufanie i bliskość.
Na terenie Kompleksu Terapeutyczno-Integracyjnego "Wspólny Dom" od 3 kwietnia 2013 roku ruszyła pierwsza edycja "Szkoły dla Rodziców i Wychowawców". Realizowany program obejmuje cykl 10 warszatów prowadzonych przez specjalistów KTI - psychologa, Panią Katarzynę Osiecką i pedagoga, Panią Kamilę Kubiak. Uczestnicy pierwszej edycji warsztatów to osoby objęte wsparciem Asystenta Rodziny ze względu na trudności życiowe, zwłaszcza opiekuńczo – wychowawcze, w przypadku których występują różnego rodzaju dysfunkcje oraz zagrożenie koniecznością objęcia dzieci opieką zastępczą.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami.
Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi:
Wychowywać to kochać i wymagać.
Ucząc umiejętności otwartego porozumiewania się w rodzinie program jednocześnie przyczynia się do budowania silnej więzi między rodzicami a dziećmi, co (zgodnie z wynikami badań J. D. Hawkinsa) sprawia, że jest on także programem profilaktycznym.
Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły", „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością", „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny", „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole", „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały" (Wydawnictwo Media Rodzina).
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców uczy nie tyle „metod" co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu.
W Kompleksie Terapeutyczno - Integracyjnym "Wspólny Dom" prowadzona jest terapia psychologiczna i pedagogiczna skierowana w głównej mierze do osób i rodzin objętych opieką przez Asystentów Rodziny. Możliwe jest również prowadzenie terapii lub konsultacji specjalistycznych dla osób korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie. Zapisy - osobiście w godzinach dyżurów:
psycholog – poniedziałek, wtorek i środa w godzinach 9.00-10.00;
pedagog - poniedziałek, wtorek i środa 8:00-9:00
lub poprzez pracownika socjalnego.
Obszary działania:
1. Przezwyciężanie deficytów w zakresie umiejętności wychowawczych rodziców
2. Poradnictwo indywidualne
3. Terapia indywidualna dzieci i młodzieży w zakresie trudności emocjonalnych, szkolnych i wychowawczych
4. Terapia indywidualna osób dorosłych
5. Wsparcie emocjonalne
6. Konsultacje specjalistyczne
7. Terapia rodzinna
8. Zajęcia korekcyjno - wychowawcze
9. Programy psychoprofilaktyczne
Psychoterapia poznawczo-behawioralna bazuje na założeniu, że nieprawidłowe myślenie o nas samych, innych ludziach i świecie wpływa na nasz nastrój i zachowanie . To nie same zdarzenia i doświadczenia mają na nas wpływ, ale to jakie nadajemy im znaczenie. Realistyczna ocena i zmiana tych myśli prowadzi do poprawy samopoczucia psychicznego.
Psychoterapia poznawczo – behawioralna stara się rozwiązywać teraźniejsze problemy a do przeszłości odwołuje się w celu zrozumienia w jaki sposób ukształtowały się dysfunkcjonalne schematy poznawcze oraz ich zmiany. Celem terapii jest rozpoznanie negatywnych przekonań i ich zmiana na bardziej konstruktywne. Psychoterapia poznawczo – behawioralna jest terapią konkretną – uczy rozkładania problemu na części składowe, precyzyjnego wyrażania myśli i odczuć, co w konsekwencji ułatwia pracę nad nimi. W terapii bardzo dużo zależy od samego klienta – określa on problemy nad jakimi chce się skupić, cele do osiągnięcia, jest motywowany do rozpoznawania własnych błędów w myśleniu. Również pomiędzy kolejnymi spotkaniami klient ma szansę pracować nad zmianami a prowadzą do tego zadania domowe w formie m.in. działań do podjęcia lub samoobserwacji swoich myśli i uczuć. Psychoterapia poznawczo – behawioralna ma nauczyć klienta jak może stać się własnym terapeutą i pomóc sam sobie.